Paříž 3.díl

11. června 2013 v 7:26 |  Paříž 1.5. - 5.5.2013
PAŘÍŽ 3.díl

4.6.2013 je krásná, sluncem prosvětlená sobota. Náš poslední den v Paříži. Brzo ráno balíme věci do kufru, jedeme na snídani a v osm čekáme na bus, který nás poveze přímo k Eiffelovce. Je to pro mě hodně vzrušující, páč na Eiffelovku se strašně těším, ale i zároveň bojím. Přeci jen je to už nějaká výška a s těma já vážně nejsem kamarád.
Můj cíl je 1.patro………328schodů.
Je půl deváté a mi čekáme ve frontě, trochu fouká a Kikči je chladno. Koukáme kolem sebe jek se prostor pod Eiffelovkou plní lidmi co jsou stejně nedočkavý jako my. Japonští turisté v tom vážně umí chodit, než se člověk naděje stojí pomalu u pokladny a to přijeli o dost později než mi.
Kontrola je zde velmi přísná, dvakrát nám kontrolovali batohy a tašky. Myslím, že je to dobře po tom co se děje ve světě.
Hurá kupujeme lístek a pomalu stoupáme vzhůru.

Když vylezu do prvního patra mám pocit, že už víc nedám. Vstřebávám dojmy a úžasný výhled na Paříž. No a když už jsem zde hlásím těm mojim cácorám " Holky co takhle dát i druhé patro?" Přeci jen to zas tak nebolelo a do druhého patra je to už jen kousek. Kikča nevěřím vlastním uším a po krátkém přemlouvání přeci jen jdeme dál.
No asi jsem to trochu podcenila, po výšlapu dalších schodů se ocitáme ve druhém patře cca 669 schodů a já mám nohy jak z pudingu.
Překonala jsem sama sebe a jsem nadšená. Ten výhled, tak dálka kam až člověk vidí stojí za to.

Nadšeně ukazuji Kristýnce…hele koukni tam je náměstí Trocadéro, tam jsme včera večer stály a dívaly se na rozsvícenou Eiffeloku. Dívej tam vzadu, tam je La Defénce - čtrvť 21.století a vidíš tam je zase basilika Sacre coeur…..a tak bych tam mohla stát ještě dnes a ukazovat kde všude jsme byly a co vše jsme viděly.
Jenže není čas a my holky šikovné šupeme po schodech dolů dělat úžasné fotky s železnou dámou a jak jinak lovit kešky.
Kolem poledne jdeme do přístavu, po cestě kupujeme framcouzskou palačinku s nutelou a banánem. Čekáme na výletní loď, která nás poveze po Seině. Plavba trvá něco málo přes hodinu a moje dojmy jsou takové všelijaké. No aspoň jsem si zde odpočala. Pavča jako správný Čech na palubě lodi vytahuje chleba a paštiku a já jako správná scrap žena zas foťák a dělám si snímky do alba. To by mi totiž nikdo nevěřil. Jak říká můj muž "Klasický pačtikář"

Odpoledne máme volno, naše kroky míří po nábřeží Seiny do Louvru, zastavujeme na mostě zámků, lovíme kešky, kocháme se okolím. Do muzea jako takového nejdeme, Kiki tam byla loni se školou a tak o to moc už nestojí a já ji nechci nechávat samotnou před Louvrem. Jsem spokojená i tak, je to úžasný pocit stát tam, kde se natáčel film Šifra mistra Leonarda. Pózujeme a fotíme.

Pomalu se blíží konec, poslední ohlédnutí, poslední fotka, poslední káva s palačinkou a pak už jen nastoupit do autobusu, projet se po náměstí Bastle a domů.

Zazvonil zvonec a pohádky je konec. Doufám, že se vám můj výlet líbil stejně jako mě :-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.